HELSE OG DETOX
Guide

Yoga mot forkjølelse (VIDEO)

Lesson 1

Dette er ett kort 22 min yoga sett som hjelper mot forkjølelse, tett nese og sår hals. Det jobber godt med å styrke immunsystemet, løse opp bihulene og frigjøre energikanalene.

Øvelsene er ganske enkle og avslappende og krever ikke så mye fysisk styrke. Du kan fint gjøre yoga settet når du ikke føler deg så bra, har lite energi eller kjenner at forkjølelsen er på vei. Øvelsene er praktiske og kan til og med gjøres i sengen hvis du føler deg veldig dårlig, i såfall sørg for å holde ryggen rett slik at du ikke synker inn i sengen.

Er det er lurt å gjøre yoga når jeg er forkjølet?

Dette er ett spørsmål som egentlig ikke har noen fasit. Du må bruke intuisjonen din da det avhenger av hvor forkjølet du er. Hvis vi ser det fra ett yogisk perspektiv, så er det ikke tilfeldig at du er blitt syk. Alle sykdommer starter først og fremst grunnet ubalanse i energisystemet ditt. Derfor vil det hjelpe å gjøre riktig type øvelser, for eksempel dette yoga settet eller “Sitali Pranayama”, for å rense kroppen for toksiner. Du bør unngå anstrengende øvelser som får deg til å svette. Rolige, nedkjølende og avslappende yoga sett hjelper mot forkjølelse. Dropp badstue og badekaret, da bakteriene trives når du er varm.

Hva bør du spise når du er forkjølet?

Det er også viktig at du spiser korrekt. Få i deg kun frukt og grønnsaker i en periode. Ta en lett faste hvor du unngår tung mat og gå over til vegetarisk eller vegansk kosthold. Hvis du er erfaren, kan du prøve vannfaste i ett døgn eller kun rå frukt/grønnsaks diett. Kjør på med ferskpresset juice og urte og krydder teer, disse oppskriftene vil raskt lindre sår hals og hjelpe immunsystemet og håndtere viruset.

Det verste du kan gjøre er å ligge i sengen, se på tv-serier i 16 timer i strekk, spise sjokolade og junk food uten å røre på deg i flere dager. Bruk sunn fornuft og intuisjon ?

Fungerte øvelsene for deg?

Del din opplevelse i kommentarfeltet under ↓

Pen
>