KVELDSYOGA
Guide

Shabad kriya meditasjon (VIDEO)

Lesson 1

Denne meditasjonen er best å praktisere på kvelden, før du går og legger deg, men du kan også praktisere den når som helst i løpet av dagen for å oppleve dypere indre kobling og mental klarhet. 

Hvis du sliter med insomnia og ender opp med å tenke mye når du legger deg, bør du prøve å gjøre denne meditasjonen daglig i 40 dager i strekk. Denne kan hjelpe å kurere insomnia og gi deg en dyp og langvarig effekt. Hvis du føler at meditasjonen virkelig gir deg gode resultater, fortsett å gjøre den til du når 120 dager (uten en dag pause). Dette kan eliminere insomnia ut av systemet ditt for godt. 

PUSTEN ER FØLGENDE:

Pust inn i 4 takter 
Hold pusten i 16 like lange takter
Pust ut i 2 takter

I stedet for å telle 1,2,3,4.... Jobb med mantra Sa-Ta-Na-Ma-Wahe-Guru på følgende måte:

Pust inn og mentalt gjenta mantra : Sa Ta Na Ma
Hold pusten og mentalt gjenta mantra: Sa Ta Na Ma x 4 ganger (totalt 16 takter)
Pust ut og mentalt gjenta mantra: Wahe Guru

Mantra Sa Ta Na Ma tar deg gjennom en komplett syklus av livet. Sa - betyr fødsel/begynnelse. Na - betyr livet. Ta - betyr døden. Ma - betyr gjenfødelse/ reinkarnasjon.

Mantra Wahe Guru - er ett utrykk for en følelse av total dyp enhet og ekstase, som du opplever i det du går fra mørke til lys. 


Hvordan var din opplevelse med meditasjonen?

Del gjerne noen ord i kommentarfeltet under ↓


Pen
>