GUIDET MEDITASJON 

"One minute breath"

SJEKKLISTEN

Bruk denne sjekklisten for å være sikker på at du utfører meditasjonen så korrekt som mulig.

FØR DU STARTER

  • check
    Gjør meditasjonen på tom mage eller minst 2-4 timer etter måltid.
  • check
    Unngå å drikke te eller koffein minst 2 timer før meditasjonen.
  • check
    Sitt i en komfortabel yogisk posisjon eller på en stol, men hold ryggen rett og ikke len deg inntil noe.
  • check
    Kroppstemperaturen din kan forandre seg underveis, så ha ett pledd i nærheten.
  • check
    Du kan praktisere meditasjonen i 11, 22 eller 31 minutter. 

MANTRA

  • check
    Du kan laste ned PDF mantra arket rett under denne kolonnen.
  • check
    Sørg for at du alltid tuner inn før du mediterer og avslutter meditasjonen ved å tune ut.
  • check
    Chant mantraet tydelig og hent styrken av lyden fra navlesenteret.
  • check
    Hold øynene lukket underveis i hele meditasjonen med fokuset vendt lett opp mot punktet mellom øyenbrynene.

 PUSTEN

  • check
    Du kommer til å puste en gang i minuttet. Puster inn i 20 sekunder, holder pusten i 20 sekunder og puster ut 20 sekunder.
  • check
    Til å begynne med, start med kortere tider. Pust inn i 5 sekunder, hold pusten 5 sekunder og pust ut i 5 sekunder. Legg så på 2 sekunder likt på hver del helt til du når 20-20-20 rytmen.  
  • check
    Mens du holder pusten, slapp helt av i brystet, ansiktet og skuldrene. Det skal føles komfortabelt.

OFTEST STILTE SPØRSMÅL

Jeg sliter med å puste inn og ut like lenge og etter en stund føles det som om jeg mangler oksygen og jeg må derfor puste inn og ut normalt flere ganger før jeg fortsetter. Hva gjør jeg galt? 

Hvorfor må tune inn og ut med mantra? Hvorfor kan jeg ikke gjøre det uten?

Jeg blir så søvnig under meditasjonen. Hva kan jeg gjøre? 

Jeg sliter med å sitte med beina i kryss og blir ofte distrahert av tankene rundt dette. Noen tips til hva jeg kan gjøre? 

Jeg har altfor mange tanker og bli så ofte distrahert av de slik at jeg mister tellingen. Hvordan kan jeg få stoppet tankene? 

Spiller det noen rolle når på dagen jeg mediterer?

Hva syns du om meditasjonen?

Jeg blir utrolig takknemlig om du kan ta deg ett min til å legge igjen en tilbakemelding! 

© Kopirett - Akaal Yoga

>