Yoga øvelser for stive hofter og korsryggen!

okt 26

Hvordan få tilbake fleksibiliteten

i stive hofter og korsryggen?

Jeg husker mine første yoga økter, hvor jeg ikke klarte å meditere lenger enn 3 minutter. Det var umulig å sitte i halv lotus på grunn av kjempe sive hofter og smerter i korsryggen. Dette var rimelig demotiverende og tok vekk mye av oppmerksomheten.

Derfor har jeg laget denne korte yoga videoen for å gi deg mer fleksibel ryggrad og åpne opp stive hofter! Her finner du min favoritt kombinasjon av enkle og effektive yoga øvelser som skånsomt vil frigjøre blodsirkulasjonen og energiflyten i stive hofter og korsryggen.

Hvilke øvelser

kan jeg gjøre for å bli mykere i korsryggen og hoftene?

Jeg har dessverre ingen magisk drink som vil få deg til å løpe rundt som Asterix i løpet av 3 sekunder. For å få et synlig og langvarig resultat, må du praktisere fast en eller flere ganger om dagen over en periode på 1-6 uker.

Du kan fint gjøre disse yoga øvelsene på morgenen før du starter dagen din. Dersom du gjør morgen meditasjon, kan du bruke øvelsene til oppvarming, alternativt etterfulgt av yoga øvelser for overkroppen. Ved å sette sammen disse to yoga øktene, får du en solid oppvarming for hele ryggraden.

Har du dårlig tid på morgenen, kan du fint gjøre yoga øvelsene på kvelden etter jobb for å roe ned og få bedre nattesøvn. Vær også fleksibel i tidspunktene, dersom timeplanen din er stram. Gjør øvelsene etter behov, når du føler at du trenger det mest.

Jeg er veldig stiv i korsryggen på morgenen, hva gjør jeg?

Dersom du er veldig stiv i korsryggen og ryggraden når du våkner, så anbefaler jeg at du gjør yoga øvelsene senest 30 min før du går til sengs og ca 30 min før frokost på morgenen. Gjør ditt beste i starten og observer de positive forandringene dag etter dag.

Sammenheng

mellom stive hofter, korsryggen, tanker og følelser:

Tanker, følelser og den fysiske kroppen henger tett sammen og påvirker hverandre hele tiden. Stagnerte minner og usunne tankemønstre vil påvirke den fysiske helsen din.

Frykt og usikkerhet, er gjerne de følelsene som forårsaker stive hofter og problemer rundt rygg og bekken området. Disse følelsene blir ofte etterfulgt av angst, depresjon og avhengighet. Når du har stive hofter, blokkeres den seksuelle energien slik at den ikke flyter fritt oppover langs ryggraden. Fri energiflyt langs ryggraden er utrolig viktig i yoga, da det er veien til selvrealisering og total helbredelse på alle nivåer.

Gjør disse yoga øvelsene daglig for å bli mer fleksibel, slik at du kan frigjøre blokkeringene og åpne opp energiflyten langt ryggraden. Jo mer fleksibel du er, jo lenger ung vil du holde deg! Ryggraden din er kilden til rikelig ungdommelighet.

>