YOGA BASICS
Tekst

Hva er Sadhana?

Lesson 1

Sadhana er et effektivt verktøy som lar oss utforske dypere aspekter av oss selv og våre evner. Det er en personlig spirituell praksis som fokuserer kun på deg selv, og tillater deg å gå gjennom den samme situasjonen gjentagende ganger over en periode på 40,90,120 eller 1000 dager. Vi lærer å se situasjoner fra ulike perspektiver samtidig som vi utvikler evnen til bevisst å påvirke våre omgivelser.

Hvordan praktisere Sadhana?

Sadhana trenger ikke å være noe du fysisk praktiserer, det kan være hva som helst. Måten du spiser på, måter du kommuniserer på, hvordan du sitter, puster eller håndterer dine følelser.

Sadhana trenger ikke nødvendigvis være fysisk, det kan omfatte alt fra måten vi spiser på, kommuniserer, puster eller håndterer følelser. Det kan være en meditasjon, eller praksis av takknemlighet og medfølelse over tid.

Hvor lenge varer praksisen?

Den beste effekten av Sadhana oppnås når det praktiseres daglig over en periode på 40, 90, 120 eller 1000 dager. Ved å gå gjennom din personlige yogautfordring hver dag uten unntak, kan du gradvis bygge opp praksisen din over flere år, helt opp til 1000 dager. Jo lengre du praktiserer, desto dypere vil effekten sette seg i psyken, kroppen og energifeltet.

Se videoen i neste leksjon for å lære om fordelene ved å praktisere noe fast i 40, 90, 120 eller 1000 dager.


Har du gjort Sadhana før?

Del gjerne din opplevelse under ↓


Pen
>