YOGA SERIER
Tekst

30 min yoga mot muskelknuter i nakken og skuldrene (GRATIS)

Lesson 1

I denne timen kommer vi til å scanne gjennom kroppen vår og lete etter de mest smertefulle områdene. Når vi har funnet de, kommer vi bruke tennisballene og bevissthetsutøvelse av dyp pust til å løse de opp og frigjøre energiflyten. 

Vi er alle så forskjellige, for noen kan øvelsene virke veldig enkelt og de kan nesten ikke føle noe, mens noen av oss er utrolig sensitive og har store, kroniske smerter i nakke og skuldre. Derfor er det viktig at du ikke utsetter deg for mer smerte enn hva du klarer å håndtere. På en smerteskala fra 1 til 10, så bør du ikke overstige 6. 

Lytt til kroppen og pust dypt. Jo mere du slapper av og jo mere bevisst du puster, jo raskere vil du klare å finne komfort og løse opp spenningen. 

Bruk videoen som en veiledning, men eksperimenter litt med tennisballene og let deg frem selv til smertefulle områder. Når du har funnet ett punkt du ønsker å jobbe med, stopp all bevegelse og bli i posisjonen mellom 1-3 minutter mens du puster veldig dypt og rolig.

Husk å kontakte legen dersom du er i tvil om disse øvelsene vil passe deg 🙂 


Hvordan fungerte øvelsene for deg?

Legg igjen en kort kommentar under ↓


  • Julia Stormoen sier:

    Renate B
    27. januar 2019

    Denne gjorde veldig godt – takk Julia.

  • Hege W sier:

    Veldig smertefull, men skal gjøre denne noen dager. Fine øvelser 🙂 Tusen takk Julia

  • Veronica sier:

    Fantastiske øvelser🙏 Jeg hadde vondt i nakken noen dager, prøvde denne videoen to morgener på rad og nakken var god💖🤩

    • Julia Stormoen sier:

      Hei Veronica 🙂
      Hjertelig takk for din tilbakemelding! Stor glede å høre at øvelsene hjelper <3

      Prøv gjerne den andre videoen i den samme serien med yoga belte. Kjempe effektiv 😀

  • Gry A sier:

    Dette var helt fantastisk🙏🏻

  • Helga sier:

    Dypt takknemlig!! Har gjort dette settet mange ganger nå, og har mange ganger opplevd at det har bedret smertene og gitt meg ny energi (ikke alltid). Gjør også øvelser. Jeg har virkelig dype smerter som forflytter seg rundt og har vart i mange år, også i halsregionen. Håpet er å bli stabilt bedre . Hvor ofte anbefaler du gjennomgang ??

  • Anne sier:

    Veldig effektivt, men hadde problemer med å plassere ballene under skuldrene, pga. stive armer, men det går seg nok til.
    Dette er den første yoga-økten jeg fant som fikk tak på muskelknutene under skulderbladet 🙂

    • Julia sier:

      Hei Anne,
      Tusen takk for tilbakemelding 😊️ Godt å høre at øvelsene hjalp!

      Hvis det er vanskelig å plassere ballene under skuldrene, så kan det hjelpe å gjøre øvelsen stående eller sittende inntil en vegg, slik at det blir lettere å justere de opp og ned og til siden. Når du finner punktet du vil jobbe med, så bare lener du kroppsvekten mot ballene og puster dypt og rolig gjennom det 😊️

  • Pen
    >