AVSLAPPING/STRESS
Tekst

FULL VIDEO (GRATIS)

Lesson 2

Sjekklisten

Bruk denne sjekklisten for å være sikker på at du utfører meditasjonen så korrekt som mulig.

FØR DU STARTER

  • check
    Gjør meditasjonen på tom mage eller minst 2-4 timer etter måltid.
  • check
    Unngå å drikke te eller koffein minst 2 timer før meditasjonen.
  • check
    Sitt i en komfortabel yogisk posisjon eller på en stol, men hold ryggen rett og ikke len deg inntil noe.
  • check
    Kroppstemperaturen din kan forandre seg underveis, så ha ett pledd i nærheten.
  • check
    Du kan praktisere meditasjonen i 11, 22 eller 31 minutter. 

MANTRA

  • check
    Du kan laste ned PDF mantra arket rett under denne kolonnen.
  • check
    Sørg for at du alltid tuner inn før du mediterer og avslutter meditasjonen ved å tune ut.
  • check
    Chant mantraet tydelig og hent styrken av lyden fra navlesenteret.
  • check
    Hold øynene lukket underveis i hele meditasjonen med fokuset vendt lett opp mot punktet mellom øyenbrynene.

 PUSTEN

  • check
    Du kommer til å puste en gang i minuttet. Puster inn i 20 sekunder, holder pusten i 20 sekunder og puster ut 20 sekunder.
  • check
    Til å begynne med, start med kortere tider. Pust inn i 5 sekunder, hold pusten 5 sekunder og pust ut i 5 sekunder. Legg så på 2 sekunder likt på hver del helt til du når 20-20-20 rytmen.  
  • check
    Mens du holder pusten, slapp helt av i brystet, ansiktet og skuldrene. Det skal føles komfortabelt.

Lurer du fortsatt på noe?

Skriv inn dine kommentarer eller spørsmål nedenfor ↓


  • Julia Stormoen sier:

    Kari-Anne Syversen
    19. august 2018

    Dette virker utrolig spennende. Jeg har et sterkt ønske om å bli en ekte yogi. Så enkelt, likevel så vanskelig… Så lite, likevel så utrolig stort … Takk for god veiledning. Jeg vil bruke dette nyttig ☺️?

  • Pen
    >